تلفن جهت مشاوره: 66506616-021

عوامل موثر بر محاسبه حق بیمه عمر

اگر شما نیز ضرورت داشتن بیمه عمر را درک کرده اید بهتر است با عوامل موثر در محاسبه حق بیمه عمر نیز آشنایی داشته باشید. از مهمترین عوامل موثر بر محاسبه حق بیمه عمر می توان به سن، وزن، قد، جنسیت، سابقه سلامت و شغل اشاره کرد. در ادامه قصد داریم تا این عوامل را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم. در صورتی که قصد خرید بیمه عمر را دارید بهتر است ابتدا با این عوامل موثر بر محاسبه میزان حق بیمه عمر آشنایی داشته باشید و پس از در نظر گرفتن شرایط خود اقدامات لازم را برای خرید بیمه نامه عمر انجام دهید.

محاسبه بیمه عمر و عوامل موثر بر آن

عوامل بسیار زیادی محاسبه بیمه عمر را تحت تاثیر قرار می دهند که از جمله مهمترین این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تاثیر سن بر محاسبه بیمه عمر

زمانی که صحبت از عوامل موثر بر تعیین نرخ بیمه عمر به میان می آید یکی از مهمترین عوامل سن می باشد. بهتر است در ابتدا این نکته را خاطر نشان شویم که این امکان برای متقاضیان بیمه عمر فراهم شده است تا شخص از لحظه تولد خود تا ۷۰ سالگی از مزایای بیمه عمر استفاده کند اما مسائیلی نیز وجود دارند که قبل از آن ارزیابی می شوند. هرچه سن فرد بیشتر شود و فرد از یک بیماری و یا مشکل خاص رنج ببرد نرخ بیمه عمر ایشان تحت تاثیر قرار خواهد زیرا خطر مرگ این فرد به مراتب بیشتر است.

عامل جنسیت موثر بر حق بیمه عمر

به طور کلی می توان گفت بر اساس آمار موجود طول عمر زنان نسبت به مردان بیشتر است و این امر باعث می شود تا بیمه عمر زنان نفع بیشتری برای شرکت های بیمه ای داشته باشد و از این رو هنگام تعیین نرخ بیمه جنسیت از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد و در صورتی که مردی بخواهد بیمه عمر خریداری نماید باید نسبت به زنان هزینه بیشتری پرداخت نماید که اگر ریسک و یا خطری به شرکت متحمل شد بتوان آن را جبران کرد. از این رو به طور کلی می توان گفت بیمه شدن زن خانه دار نسبت به زنان شاغل بیشتر به نفع شرکت بیمه عمر خواهد بود.

قد و وزن موثر بر حق بیمه عمر

ممکن است این موضوعی که در این جا قصد بیان آن را داریم برای شما اندکی عجیب باشد اما جالب است بدانید که این موضوع صحت دارد. بر اساس آمار دقیقی که در ارتباط با وضعیت جسمانی افراد تا امروز به دست آمده است با توجه به میزان دقیق وزن و قد تعیین شده است و شرکت های بیمه عمر نیز برای دستیابی به آمار مرگ و میر خود به وزن و قد توجه می کنند و بر این اساس دسته بندی خود را انجام می دهند. قد و وزن از عوامل مهمی هستند که ریسک فرد را تعیین می کنند. از این رو هنگام تعیین میزان حق بیمه عمر به وزن و قد شما توجه ویژه ای می شود.

در نظر گرفتن وضعیت جسمانی برای تعیین میزان حق بیمه عمر

منظور از وضعیت جسمانی در اینجا سلامت ظاهری شما می باشد. برای شرکت های بیمه عمر این موضوع از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد که افرادی را بیمه عمر نمایند که از وضعیت جسمانی و ظاهری سالمی برخوردار باشند. به هر حال وقت شما به دنبال بیمه عمر هستید هم به عنوان بیمه گذار محسوب می شوید و هم یک ریسک برای شرکت بیمه در نظر گرفته می شوید. همچنین بستری برای سود شرکت های بیمه نیز به حساب می آیید. از این رو هنگام ارزیابی شما شرکت های بیمه عمر تمام حواس خود را جمع می کنند تا ریسک و یا خطری به آن ها متحمل نشود. در این رابطه سه دسته وجود دارند که بدون شک شما در یکی از این دسته ها قرار خواهید گرفت. شما ممکن است چاق، لاغر و یا عضلانی باشید که به هر حال در هر یک از این دسته ها قرار گیرید می توانید در رابطه با وضعیت جسمانی خود توضیحی ارائه دهید.

سابقه سلامت خانواده

در اینجاست که برای محاسبه میزان حق بیمه عمر پای خانواده شما نیز به وسط خواهد آمد که البته عملی منطقی به نظر می رسد. به هر حال از این موضوع که اکثر بیماری ها ارثی هستند اطلاع دارید و بررسی سلامت خانواده به شرکت بیمه گر کمک خواهد کرد تا از وضع سلامت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و بتوانند برای حق بیمه عمر شما نرخ را تعیین نمایند که منطقی به نظر برسد. از این رو هنگام پر کردن فرم های مربوط به بیمه عمر در صورتی که یکی از اعضای درجه یک خانواده فوت کرده باشد باید علت آن را ذکر کنید.

نظر پزشک

یکی دیگر از عوالم موثر در تعیین حق بیمه عمر نظر پزشک می باشد. برای خرید بیمه نامه عمر باید مجموعه ای از آزمایشات را بدهید. این آزمایشات شامل خون، ادرار و نوار قلب می باشد که پس از آن شرایط سلامتی شما مشخص خواهد شد. نتایج این آزمایشات هرچه باشد در تعیین نرخ بیمه نامه عمر تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. به هر حال اگر برای شرکت بیمه عمر دارای ریسک باشید اوضاع برای شما سخت تر خواهد شد و باید هزینه بیشتری برای خرید بیمه عمر پرداخت نمایید.

تاثیر شغل بر محاسبه میزان حق بیمه عمر

بدون شک می دانید که شغل به اندازه سن در تعیین میزان حق بیمه عمر تاثیر قابل توجهی دارد. در صورتی که کارمند یک شرکت باشید در نهایت با خودکار، کاغذ و لپ تاپ خود در ارتباط هستید و درگیر شرایط سخت نخواهید بود از این رو هیچ خطر و یا ریسکی سلامتی شما را تهدید نخواهد کرد. حال فردی را در نظر بگیرید که در معدن کار می کند قطعا برای شما یک مقایسه دشوار، سخت و عجیب خواهد بود. به هر حال شغل آن فرد کار در معادن است و هر بار که به سر کار می رود با جان خود بازی می کند و ریسک مرگ او به مراتب از یک کارمند بیشتر خواهد بود و طبیعی است که نرخ بیمه عمر ایشان بیشتر باشد.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟