تلفن جهت مشاوره: 66506616-021

بیمه عمر و راحتی

بسیاری از نگرانی‌های افراد نسبت به آینده و حوادث پیش‌بینی‌نشده در بیمه عمر گنجانده‌شده است و بیمه عمر به این نگرانی‌ها پاسخ می‌دهد. بدین معنا که اگر نگران مخارج بیماری‌های خطرناک هستید و اگر سرپرست خانواده هستید و در محیط خطرناک مشغول به فعالیت هستید و یا به فکر درآمد در دوران بازنشستگی خود هستید و یا حتی اگر تمایل به مشارکت در سرمایه‌گذاری با سوددهی صد درصد دارید می‌توانید بیمه عمر را خریداری نمایید؛ اما اگر می‌خواهید بدانید بیمه عمر دقیقاً چه‌کاری را برای شما انجام می‌دهد و چه مزایایی دارد بهتر است تا پایان ما را همراهی نمایید. خرید بیمه عمر در ایران در هر زمان امکان‌پذیر است اما مسئله دیگری که وجود دارد تفاوت خدمات و امتیازات بیمه عمر در شرکت‌های بیمه است. هر یک از شرکت‌های بیمه بر اساس قوانین و امکانات خود بیمه عمر را ارائه می‌دهد و درنتیجه آگاهی و شناخت از تمامی ابعاد بیمه عمر و همچنین نحوه و روش‌های خرید آن می‌توانید به خرید بیمه‌گذار کمک نماید.

تعریفی کوتاه از بیمه عمر

بیمه عمر به‌صورت اختصار نام بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است که در تمامی شرکت‌های بیمه دارای قانون یکسان است. به‌عنوان‌مثال با خرید بیمه عمر بیمه‌گذار متعهد خواهد شد که طبق زمان‌های مشخص‌شده مبالغی را تحت عنوان حق بیمه به این شرکت پرداخت نماید و در ازای آن از خدمات و امکانات بیمه عمر استفاده نماید. البته حق بیمه‌های پرداختی همچنان به بیمه‌گذار تعلق دارد و بیمه عمر هرساله به آن سود پرداخت خواهد نمود. در پایان قرارداد نیز حق بیمه‌های پرداختی و سود آن‌که به‌طورکلی مجموع اندوخته بیمه عمر بیمه‌گذار را تشکیل می‌دهند به‌صورت مستمری و یا یکجا به بیمه‌گذار پرداخت خواهد شد.

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر به معنای سرمایه‌گذاری و تهیه پوشش مناسب برای شخص و خانواده در زمان وقوع حوادث ناگوار به‌صورت هم‌زمان است. همان‌طور که اطلاع دارید در صورت مواجهه با حوادث یکی از اصلی‌ترین مشکلات رفع بحران‌های مالی ناشی از آن‌هاست. با داشتن بیمه عمر می‌توان از بحران‌ها و مشکلات مالی تا حد قابل‌توجهی رهایی یافت.

یکی از بیمه‌هایی که علاوه بر شرایط بسیار مناسبی که دارد نسبتاً با استقبال کمی مواجه شده است بیمه عمر است و دلیل اصلی استقبال کم از این بیمه ناآشنایی افراد با این بیمه است.

بررسی‌ها و آمار نشان داده است که در کشور آلمان تقریباً اکثر افراد دارای پوشش بیمه عمر هستند. همچنین در کشور ژاپن نیز بیش از ۴۰% مردم بیمه عمر دارند؛ اما در ایران حدود ۸۰ تا ۹۰% افراد پوشش بیمه عمر را ندارند که دلیل اصلی آن شفاف نبودن و نداشتن اطلاعات کافی افراد در رابطه با این مسئله است.

طرح‌های بیمه عمر در انواع مختلف وجود دارند که می‌توانند بسیاری از افراد با شرایط مختلف را تحت پوشش قرار دهند. درصورتی‌که برای خود و خانواده‌تان بیمه عمر تهیه‌کرده‌اید این اطمینان به شما داده می‌شود که یکی از درست‌ترین تصمیمات زندگی خود را گرفته‌اید؛ اما درصورتی‌که در رابطه با این بیمه اطلاعات کافی در دسترس ندارید و هنوز آن را به‌طورجدی پیگیری نکرده‌اید به شما توصیه می‌کنیم تا انتهای محتوا ما را همراهی نمایید.

با پرداخت مبلغ مشخصی در طول چند سال به شرکت بیمه می‌توانید خود را بیمه نمایید و از پوشش‌های خاص بهره‌مند شوید. ازاین‌رو در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای برای شما، شرکت بیمه متعهد خواهد شد به شما مبلغی به‌عنوان خسارت پرداخت نماید.

به‌عنوان‌مثال وقتی بدنه وسیله نقلیه خود را بیمه نمایید در صورت داشتن تصادف می‌توانید مبلغ خسارت را از بیمه دریافت نمایید. همان‌طور که بیمه کردن منزل و اتومبیل ضروری است بدون شک داشتن بیمه عمر نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. شما با بیمه کردن خود و تهیه بیمه عمر در صورت بروز حادثه ناگوار می‌توانید با ارائه مدارک مربوط خسارت آن را دریافت نمایید.

از دیگر مزایای بسیار ارزشمند داشتن بیمه عمر می‌توان به سرمایه‌گذاری اشاره کرد. شما با پرداخت سالانه حق بیمه می‌توانید در انتهای قرارداد مبلغی که در طول این سال‌ها پرداخت‌نموده‌اید را با سود مرکب به‌صورت یکجا و یا مستمری دریافت نمایید که از مزایای بسیار ارزشمند بیمه عمر محسوب می‌شود.

در صورت داشتن هرگونه سؤال و ابهام در رابطه با این بیمه می‌توانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما به‌صورت رایگان و کاملاً تخصصی راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند.

تاریخچه بیمه عمر در ایران

با توجه به آمار پس از گذشت سه دهه از ورود بیمه عمر به ایران آنچه جای تأمل دارد استقبال کم عموم مردم از این نوع بیمه است. نکته‌ای که می‌توان علت آن را در تفکر عموم مردم دانست. در باور مردم بیمه عمر صرفه به‌عنوان منبع سرمایه‌گذاری و سوددهی شناخته می‌شود. به‌عنوان‌مثال مقایسه سوددهی بانک‌ها و بیمه همواره یکی از سؤالات رایج آن‌ها بوده است. آنچه نمایانگر نگاه کوتاه‌مدت و صرفاً سرمایه‌گذاری به خدمتی است که نام بیمه را یدک می‌کشد. درصورتی‌که تمرکز بیمه عمر در درجه اول پوشش افراد در برابر حوادث آینده و در درجه بعد سوددهی است.

 

مزایای بیمه عمر

به‌محض خرید بیمه عمر بیمه‌گذار قادر خواهد از بسیاری از خدمات و مزایای آن استفاده نماید. بیمه عمر تضمین خواهد کرد که اگر بیمه‌گذار در طول مدت قرارداد فوت کند به خانواده و یا ذینفع او خسارت فوت و یا همان سرمایه فوت پرداخت نماید که به آن پوشش فوت گفته می‌شود و اساس بیمه عمر است؛ اما بیمه عمر مطابق با نیاز بیمه‌گذار قابل‌تغییر است و انتخاب‌های بیشتری را به بیمه‌گذار می‌دهد. در زمان خرید بیمه عمر بیمه‌گذار از بین پوشش‌های تکمیلی بیمه عمر هر یک را که نیاز داشته باشد می‌تواند انتخاب نماید. این پوشش‌ها حوادثی که ممکن است برای بیمه‌گذار رخ دهند را تحت پوشش قرار می‌دهند. پوشش فوت در اثر حادثه، نقص عضو و ازکارافتادگی، پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه، پوشش سرمایه امراض خاص از مهم‌ترین پوشش‌های تکمیلی بیمه عمر هستند که بیمه‌گذار می‌تواند هر یک را که مایل بود انتخاب و سطح کیفیت آن را نیز مشخص نماید. همچنین با خرید بیمه عمر بیمه‌گذار از سود بیمه عمر که شامل سود تضمینی و سود حاصل از مشارکت است بهره‌مند خواهد شد و با گذشت دو سال از مدت بیمه‌نامه می‌تواند تا ۹۰% از اندوخته بیمه‌نامه خود را وام دریافت نماید.

شرایط خرید بیمه عمر

برای خرید بیمه عمر به شرایط خاصی نیاز نخواهید داشت و تنها کافی است که بیمه‌گذار به سن قانونی برای عقد قرارداد بیمه عمر رسیده باشد تا خود و دیگر افرادی که تمایل دارند حتی از بدو تولد تحت پوشش بیمه عمر قرار دهند. تنها کافی است بیمه‌گذار به قوانین بیمه عمر آگاه باشد و بتواند حق بیمه‌های تعیین‌شده را در موعد مقرر پرداخت نماید. البته مهم است که بیمه‌گذار نسبت به نکات زیر آگاه باشد و آن‌ها را در زمان خرید بیمه عمر لحاظ نماید:

  • مجموع سن بیمه‌گذار با مدت قرارداد نباید بیش از ۷۰ سال شود.
  • تمامی افراد می‌توانند از بدو تولد تحت پوشش بیمه عمر قرار گیرند اما استفاده از پوشش‌های تکمیلی شرایط سن مخصوص به خود را دارا است که بهتر است بیمه‌گذار قبل از انتخاب آن برای خود و افراد بیمه‌شده از شرایط آن آگاه شود.
  • بیمه عمر برای افراد بالای ۶۵ سال ارائه نخواهد شد.
  • حق بیمه و سرمایه فوت بیمه خود را در طول مدت قرارداد افزایش دهید تا از اثر تورم بر سرمایه عمر جلوگیری نمایید.

سبک زندگی شخصی و خطرات محیط شغلی در انتخاب، ارائه و کیفیت پوشش‌های بیمه عمر نقش قابل‌توجهی دارند. ممکن است حتی درخواست بیمه عمر افرادی که مشاغل خطرناک و یا زندگی ماجراجویانه‌ای دارند توسط بیمه‌گر پذیرفته نشود و یا با شرایط خاص پذیرفته شود. قبل از خرید بیمه‌نامه عمر می‌توانید با بیان این مطلب از مشاوران بیمه عمر در کارگزاری‌های بیمه راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

استعلام بیمه عمر قبل از خرید آن

یکی از نکات مهم که همواره توصیه می‌شود قبل از خرید بیمه عمر در نظر گرفته شود تهیه استعلام آنلاین و یا استعلام از طریق مراجعه به کارگزاری‌ها است اما بهتر است استعلام آنلاین تهیه شود زیرا در آن تمامی اختیارات به عهده بیمه‌گذار خواهد بود و از طریق کارگزاری‌ها می‌توانید به‌راحتی با ارائه اطلاعات اولیه استعلام و درنهایت جدول بیمه عمر خود را به‌صورت هم‌زمان در بین چند شرکت بیمه مشاهده نمایید. مزیت استعلام بیمه عمر به‌صورت آنلاین و یا استعلام بیمه آتش‌سوزی و دیگر بیمه‌نامه‌ها در این است که به‌راحتی می‌توان از آخرین نرخ بیمه‌نامه‌ها مطلع شد و همچنین به کمک مقایسه شرایط بیمه خود در بین شرکت‌های مختلف بیمه، شرکت موردنظر خود را انتخاب نمود و بهترین بیمه را با نیاز خود خریداری کرد. امکان خرید آنلاین بیمه عمر امکان‌پذیر است. درصورتی‌که بیمه‌گذار بخواهد می‌توانید بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خود را نیز به‌صورت آنلاین خریداری نماید.

همان‌طور که عنوان شد یکی دیگر از مزایای بیمه عمر پرداخت مستمری است. در صورت دریافت مستمری در دوران بازنشستگی خیال شما از آینده خود و خانواده‌تان راحت خواهد بود. مستمری به دو صورت مدت‌دار و مادام‌العمر قابل دریافت است که خود می‌توانید آن را انتخاب نمایید.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟