تلفن جهت مشاوره: 66506616-021

چرا سرمایه‌گذاری در بیمه عمر؟

یکی از بهترین و مهمترین تصمیمات مالی که یک شخص می‌تواند بگیرد سرمایه‌گذاری در بیمه عمر می‌باشد. برای سرمایه‌گذاری در بیمه عمر دلایل مهم زیادی را می‌توان ارائه داد. پس از مطالعه این محتوا می‌توانید قضاوت کنید که آیا سرمایه‌گذاری در بیمه عمر گزینه خوبی می‌باشد.

در حقیقت می‌توان گفت بیمه عمر گامی بزرگ برای حفظ آینده می‌باشد. این نوع بیمه موضوع بسیار بحث‌برانگیزی می‌باشد اما بیشتر حکایات بیشتر بر اساس تصورات غلط می‌باشد. در ادامه قصد داریم تا به بررسی دلایل مهم و قانع‌کننده ضروری بودن بیمه عمر خواهیم پرداخت. همچنین قصد داریم تا تصورات اشتباه در رابطه با بیمه عمر را آشکار سازیم.

امنیت و تضمین

نخستین مزیت سرمایه‌گذاری در بیمه عمر امنیت خانواده و عزیزان شما خواهد بود. بدون شک این مهمترین جنبه است که به شما مربوط خواهد شد. با بیمه عمر اطمینان خواهید داشت که در موقعیت‌های غیرمنتظره خانواده شما از امنیت کافی برخوردار هستند.

مشکل بدهی

در صورتی که بدهی دارید که هنوز باید آن را پرداخت نمایید بیمه عمر این تضمین را خواهد کرد که بدهی‌های شما پرداخت خواهد شد. بدون شک هیچ کسی تمایل نخواهد داشت تا خانواده خود را در موقعیتی قرار دهد تا مجبور شود بدهی‌های باقیمانده او را پرداخت نمایند. بیمه عمر تضمین خواهد کرد که این اتفاق هرگز نخواهد افتاد. در صورتی که وام خانه، وام شخصی، وام اعتباری و یا وام خودرو داشته باشید می‌توانید از طریق خرید سیاست‌های بیمه‌ای شرایط را به نحوی طراحی کنید که این بدهی‌ها و وام‌ها بازپرداخت شوند.

برنامه‌های بازنشستگی

گاهی اوقات به دلیل بازنشستگی امکان دارد حقوق دریافتی فرد از بیمه تأمین اجتماعی به خاطر تورم در سال‌های آینده مبلغ کمی باشد و در سال‌هایی که فرد به آسایش نیاز دارد پاسخگوی او نباشد. بیمه عمر این اطمینان خاطر را به شما خواهد داد تا در زمان بازنشستگی به میزان سرمایه‌گذاری انجام گرفته، درآمد مناسبی کسب کنید و از این بابت هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشید.

برنامه بلند مدت و رویاها

از دیگر دلایل سرمایه‌گذاری در بیمه عمر می‌توان به این مورد اشاره کرد که با استفاده از پول بیمه عمر می‌توان به امیدها، رویاها و برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت که همیشه در سر خود آن‌ها را پرورش می‌دهید جامه عمل بپوشانید. همچنین می‌توان پس از بازنشستگی کسب‌وکار کوچک راه انداخت و یا خانه رویایی خود را در هر مکانی که دوست دارید بسازید. همچنین با قرار دادن سیاست‌هایی روی شرایط بیمه عمر می‌توان در راستای دسترسی به اهداف بلند مدت سرمایه‌گذاری کرد و در زمان مقرر از آن استفاده کرد.

تجارت امن

علاوه بر تأمین نیازهای خانواده و حمایت از برنامه‌های شخصی بیمه عمر راهی عالی برای کسب‌وکار خواهد بود. انواع مختلف سیاست‌های بیمه‌ای همچون بیمه عمر مدت‌دار وجود دارد که برای مدت مشخص با توجه به شرایط تعیین شده و تحت پوشش از شما محافظت خواهد کرد. در طول این مدت زمان این بیمه تمامی حوادثی که ممکن است به شما زیان برساند را تحت پوشش قرار خواهد داد و خسارت شما را پرداخت خواهد کرد.

صرفه‌جویی در مالیات

از دیگر دلایلی که بنا به آن افراد زیادی ترجیح می‌دهند در بیمه عمر به سرمایه‌گذاری بپردازند می‌توان به جنبه‌های صرفه‌جویی در مالیات آن اشاره کرد. صرف‌نظر از بیمه‌ای که تحت پوشش آن قرار گرفته‌اید و با استفاده از سیاست‌های مختلف بیمه عمر می‌توان در پرداخت مالیات تا حد زیادی صرفه‌جویی کرد.

سپرده‌گذاری با سود زیاد

بیمه عمر همچنین به شما کمک خواهد کرد تا از طریق سیاست‌های مشخص شده در بیمه خود معامله‌ای با سود عالی انجام دهید. در ایران اکثر افراد برای سرمایه‌گذاری بانک را انتخاب می‌نمایند در صورتی که در کشورهای توسعه یافته از آنجا که افراد می‌دانند سرمایه‌گذاری در بیمه عمر ریسک کمتری دارد بیمه عمر را به عنوان گزینه بهتر می‌شناسند زیرا سرمایه جمع شده در بیمه‌ها تحت پوشش بیمه جهانی قرار خواهد گرفت و در صورت بروز مشکلاتی از قبیل جنگ از بین نخواهد رفت. علاوه بر این سرمایه‌گذاری در بیمه عمر قابل‌برداشت نخواهد بود از این رو این امکان فراهم خواهد شد تا همواره سود بیشتری به آن تعلق بگیرد. از این رو در زمان مشخص سرمایه‌ای قابل‌توجه و کلان برای شما به همراه خواهد داشت. بازخرید این سرمایه ممکن است باعث شود تا به تمامی اهداف خود برسید. در صورتی که سرمایه‌گذاری در بانک به دلیل امکان برداشت پول ممکن است در طول زمان باعث شود تا چیزی از سرمایه شما باقی نماند و سرمایه‌گذاری شما بی‌نتیجه خواهد ماند.

آرامش ذهنی

از تراژدی‌های غیرمنتظره زندگی نمی‌توان اجتناب کرد. این که چه اهدافی را دنبال می‌کند، ۲۰ سال دیگر در این لحظه در کجای مسیر خود قرار دارید، آیا زندگی شما در آینده از لحاظ مالی تأمین خواهد بود سؤالاتی می‌باشد که باعث می‌شود افراد نگران آینده خود باشند. این نگرانی زمانی شدت خواهد یافت که وضعیت سیاسی و اقتصادی جهان متشنج باشد. این امر خود دلیل قاطعی برای سرمایه‌گذاری در بیمه عمر می‌باشد تا آینده‌ای روشن برای خود و اطرافیان رقم بزنید.

 

بهره‌مندی از پوشش‌های بیمه‌ای

می‌توان از پوشش‌های بیمه‌ای همچون پرداخت هزینه بیمارستانی در اثر حادثه و پوشش بیماری‌های پر هزینه با سرمایه‌گذاری در بیمه عمر بهره‌مند شد. از دیگر پوشش‌های بیمه عمر می‌توان به از کارافتادگی و مستمری اشاره کرد. وقتی به برخی از افراد بیمه عمر پیشنهاد می‌گردد عنوان می‌کنند که چندین سال است که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند و این بیمه از خدمات بازنشستگی نیز برخوردار می‌باشد اما از این موضوع که اگر خدای ناکرده یک هفته بعد شرایطی برای آنها ایجاد شود که از کار افتاده شوند تنها می‌توانند یک ششم حقوق خود را دریافت نمایند غافل هستند.

یا به عنوان مثال شرایطی را در نظر بگیرید که صاحب دو فرزند هستید و حدود ۱۰ سال حق بیمه تأمین اجتماعی را پرداخت نموده‌اید در صورتی که فوت کنید چه اتفاقی خواهد افتاد. تنها یک سوم از حقوق بیمه تأمین اجتماعی برای دو فرزند و همسر شما باقی می‌ماند. پس در صورتی که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و یا خدمات درمانی قرار داشته باشید بیمه عمر مانند بیمه تکمیلی عمل خواهد کرد و می‌تواند از زمان شروع قرارداد تا پایان آن از شما حمایت کند.

دریافت وام بدون ضامن

آیا تاکنون برای شما نیز پیش آمده است که به پول نیاز ضروری داشته باشید و تصمیم قطعی خود را گرفته باشید تا از روش‌های مختلف پول مورد نیاز خود را جود کرده باشید. بدون شک یکی از نخستین گزینه‌ها برای جور کردن این پول برای شما دریافت وام از بانک‌ها یا مؤسسات اعتباری خواهد بود البته باید این نکته را در نظر بگیرید که فرآیند دریافت وام از بانک و مؤسسات اعتباری طولانی است و به ضامن و وثیقه نیاز خواهید داشت و ممکن است قادر به برآورده کردن نیاز مالی خود در زمان مناسب نباشید. در این شرایط بیمه عمر به کمک شما خواهد آمد. در صورتی که در بیمه عمر سرمایه‌گذاری کرده باشید می‌توانید بدون نیاز به ضامن و یا وثیقه وام دریافت نمایید.

از این رو در مدت زمان بیمه نامه با افزایش پس‌انداز می‌توان از وام نیز بهره‌مند شد. بدون نیاز به ضامن و تنها از طریق اعتبار کسب شده می‌توان از شرکت‌های بیمه عمر وام دریافت کرد.

بهره‌مندی از سود مرکب

در صورتی که ماهانه در حساب خود با سود سالانه ۱۸% معادل ۲۰۰ هزار تومان سرمایه‌گذاری نمایید و سود آن را برداشت نکنید پس از گذشت حدود سی سال در حدود سه میلیارد تومان سرمایه خواهید داشت بدون این که زحمت کشیده باشید.

به این معجزه سود مرکب گفته می‌شود. این اصل را ثروتمندان مورد استفاده قرار می‌دهند تا پول خود را به زاد و ولد مضاعف برسانند. در مجموع میزان پولی که در این سی سال پس‌انداز کرده‌اید حدود ۷۲ میلیون تومان خواهد بود اما این معجزه ریاضی آن را به حدود سه میلیارد تومان تبدیل نموده است.

عاملی که باعث شده است بیمه عمر منحصربه‌فرد محسوب شود همین اثر سود مرکب می‌باشد. بدون این که برای شما مشکل و نگرانی ایجاد شود با کمترین پس‌انداز و با پس‌انداز مبلغ ماهانه صد هزار تومان می‌توان در زمان بازنشستگی سرمایه‌ای حدود سه میلیارد تومان داشته باشید.

حفظ ارزش مبالغ پس‌انداز شده

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری این امکان را برای شما فراهم خواهد آورد تا از طریق پس‌انداز مبلغ اندک علاوه بر استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای و کاهش تبعات سنگین حوادث و اتفاقات ناگوار زندگی امکان سرمایه‌گذاری حقبیمه‌های پرداختی فراهم شود تا به این صورت علاوه بر این که قدرت خرید پس‌انداز حفظ شود بتوان برای استفاده شما و دیگر اعضای خانواده سرمایه‌ای مطمئن و مناسب تشکیل داد.

در برخی از شرکت‌ها دریافت سود تشویقی در صورت پرداخت حق بیمه پیش از موعد سررسید وجود دارد. در این حالت اگر حق بیمه را قبل از سررسید پرداخت نمایید علاوه بر این که به سود تضمینی دست خواهید یافت نسبت به روزهایی که حق بیمه را زودتر از موعد پرداخت کرده‌اید نیز سود بیشتری دریافت خواهید نمود.

به طور کلی تا این بخش متوجه شدیم که اهمیت خرید بیمه عمر تأمین درآمد مشخص برای افراد خانواده پس از فوت نان‌آور خانواده و تأمین درآمد مشخص برای روزهای از کارافتادگی، پیری و بازنشستگی می‌باشد.

سرمایه بیمه عمر همیشه در دسترس می‌باشد و در طول دوران زندگی می‌توان در صورت تمایل و نیاز بخشی از آن را برداشت کنید و یا به صورت وام آن را دریافت نمایید بدون این که در بیمه‌نامه عمر خود و پوشش‌های آن اختلالی ایجاد نمایید.

 

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟