تلفن جهت مشاوره: 66506616-021

پوشش زایمان برای بیمه عمر

بدون شک یکی از شیرین ترین اتفاقات در زندگی تمام افراد فرزنددار شدن می باشد. هر انسانی وظیفه دارد قبل از این که فرزندی را به دنیا آورد باید به هزینه ها و مخارج زایمان فکر کند. همانطور که می دانید هزینه زایمان تا حد بسیار زیادی به نوع بیمارستان، پزشک، نوع پوشش بیمه و نوع زایمان وابسته می باشد. شما می توانید برای تحت پوشش قرار دادن هزینه های زایمان خود از بیمه پایه مثل بیمه تامین اجتماعی استفاده کنید اما لازم به ذکر است که این بیمه تنها بخشی از هزینه های فرزندآوری را جبران می کند، بیمه تکمیلی نیز پوشش زایمان را تا بیشترین سقف ممکن ارائه می دهد اما این سقف در شرکت های بیمه عمر مختلف است. در ادامه قصد داریم تا شرایط بهره مندی از پوشش فرزندآوری بیمه های عمر را مورد بررسی قرار دهیم.

آیا هزینه های فرزندآوری تحت پوشش بیمه عمر قرار می گیرند؟

پوشش زایمان بیمه عمر یک نوع بیمه تکمیلی می باشد که هزینه های درمانی را تکمیل می کند شما می توانید علاوه بر پوشش بیمه تامین اجتماعی که یک بیمه پایه است برای هزینه های فرزندآوری بهره مند شوید. هزینه های درمانی نخست توسط بیمه پایه که همان بیمه تامین اجتماعی است جبران می شود اما برای هزینه های مازاد بیمه پایه جوابگو نخواهد بود که در این صورت می توان از پوشش بیمه های تکمیلی یا بیمه عمر استفاده کرد.

به طور کلی می توان گفت هزینه های زایمان شامل هزینه بستری، آزمایش و معاینه قبل از تولد می شود در صورتی که بخواهید این هزینه ها را برای ۹ ماه بارداری محاسبه کنید قطعا مبلغ قابل توجهی به دست خواهد

آمد که خانواده ها برای صاحب فرزند شدن باید آن را از جیب خود پرداخت کنند. اما اگر از پوشش زایمان بیمه های عمر استفاده کنید با پرداخت هزینه اندک به شرکت های بیمه می توانید این هزینه ها را تا حدودی جبران کنید. البته لازم به ذکر است که هزینه های بیان شده تنها برای مواردی است که زوجین برای فرزنددار شدن با هیچ گونه مشکل نازایی مواجه نباشند در صورتی که این مشکلات نیز وجود داشته باشد برای فرزندآوری باید هزینه های بیشتری را پرداخت کنید که در صورت استفاده از پوشش زایمان بیمه تکمیلی بیمه عمر این هزینه ها تا حد قابل توجهی کاهش خواهند یافت.

شرایط پوشش فرزندآوری در بیمه های عمر

با خرید این پوشش بیمه تکمیلی می توانید هزینه های زایمان طبیعی و یا سزارین که بسیار زیاد هستند را از شرکت های بیمه عمر دریافت کنید شما همچنین می توانید موارد زیر را به این پوشش بیمه تکمیلی خود اضافه کنید:

  • پرداخت هزینه های زایمان به صورت طبیعی و سزارین در بیمارستان های خصوصی و دولتی
  • پرداخت هزینه های عمل های مربوط به نازایی و ناباروری
  • پرداخت هزینه های سونوگرافی و ماموگرافی
  • پرداخت هزینه های درمان نازایی و استفاده از روش های لقاح غیرطبیعی
  • پرداخت هزینه های مربوط به درمان ناباروری با استفاده از میکرواینجکشن

از مهمترین مزایای استفاده از پوشش زایمان بیمه های تکمیلی عمر می توان به جبران هزینه های ناباروری و نازایی اشاره کرد. این هزینه ها تنها در صورت دریافت این پوشش بیمه های تکمیلی پرداخت خواهد شد و حداکثر تا سقف تعهد زایمان و به صورت پوشش مستقل از آن ارائه خواهد شد.

دوره انتظار برای این پوشش بیمه تکمیلی بیمه های عمر چه مقدار است؟

مفهوم دوره انتظار و توجه به آن در بیمه های تکمیلی و به ویژه برای دریافت پوشش زایمان از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد. در حقیقت بدون توجه به این دوره نمی توانید هر زمان که بخواهید از مزایای پوشش های دارای دوره انتظار بهره مند شوید. به طورکلی می توان گفت دوره انتظار مدت زمانی می باشد که شرکت بیمه در آن نسبت به بیمه شده هیچ گونه تعهدی ندارد و این دوره باید سپری شود تا پوشش های مربوطه بیمه عمر برای فرد بیمه شده فعال شود. به همین دلیل است که گفته می شود توجه به دوره انتظار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باعث می شود در زمان مناسب پوشش زایمان تهیه شود. این پوشش دارای دوره انتظار ۹ ماهه تا یک ساله می باشد.

میزان پوشش زایمان در بیمه های عمر چه مقدار است؟

بیمه های تکمیلی شرکت های بیمه عمر در قالب طرح های مختلف و در دو دسته کلی بیمه تکمیلی به صورت گروهی و بیمه تکمیلی به صورت انفرادی ارائه می شود. هر یک از این طرح های بیمه تکمیلی دارای پوشش ها، سقف تعهدات و حق بیمه متفاوت می باشد. سقف پوشش زایمان در طرح های مختلف بیمه تکمیلی متفاوت می باشد از حداقل یک میلیون تومان تا حداکثر ۲۰ میلیون تومان در حال تغییر است. به طور مثال اگر سقف پوشش زایمان در بیمه تکمیلی شما حدود ۵ میلیون تومان باشد بدین معناست که که شما تا سقف ۵ میلیون تومان از هزینه های مربوط به زایمان را می توانید از شرکت های بیمه عمر دریافت کنید. البته لازم به ذکر است که پرداخت درصدی از هزینه ها نیز به عهده خود بیمه شده می باشد. پس در زمان خرید بیمه تکمیلی به سقف پوشش زایمان آن توجه کنید تا هنگام استفاده از بیمه و دریافت خسارت با مشکل خاصی مواجه نشوید.

قبل از خرید این پوشش بیمه تکمیلی بیمه عمر به این نکات توجه کنید:

با توجه به مطالبی که در رابطه با این پوشش بیمه عمر بیان شد در صورتی که قصد استفاده از این پوشش را دارید بهتر است قبل از خرید بیمه عمر و انتخاب آن به نکات زیر توجه کنید:

  • در صورتی که می خواهید اکثر هزینه های مربوط به زایمان را از شرکت های بیمه عمر دریافت کنید توجه به سقف پوشش زایمان و و طرح انتخابی از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد تا بتوانید سقف پوشش قابل قبول را انتخاب نمایید. همانطور که گفتیم باید به این نکته توجه کنید که پرداخت درصدی از هزینه های فرزندآوری به عهده خود فرد بیمه شده می باشد.
  • دقت به دوره انتظار هنگام خرید این پوشش بیمه تکمیلی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. با توجه به دوره انتظار بیمه تکمیلی بهتر است قبل از این که باردار شوید اقدامات لازم را برای خرید این پوشش بیمه عمر انجام دهید. به ویژه اگر قصد دارید بیمه تکمیلی انفرادی خریداری نمایید.

 

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟